tirsdag 6. desember 2011

Jul i hus!

Nå er det ikke bare julepynten som har kommet fram men årets julekaffe er også sikret. Du skjønner jølstringen har vært på jobbreise og kom hjem med en passende førjulsgave til mor. Er jeg ikke heldig?

Kaffen smaker nok godt sammen med disse brune pinnene...mmm :)






Apropos julebakst..jeg vil tørre påstå at jeg fortsatt er for fersk i "voksenlivet" til å ha mine egne julebaksttradisjoner. Så denne førjulstiden skal blant annet brukes til å teste ut julekaker. De brune pinnene er som du ser allerede bakt og stiller som en sterk kandidat til å komme med i mine julebaketradisjoner. Neste ut er sviskefyllte halvmåner, jeg har allerede fått oppskriften av min farmor og gleder meg til å prøve meg på dem.


Toåringen min har stått for pepperkakepynting. Vi klarte å få en pyntet nisse før han oppdaget at pynten var spiselig og at det i tillegg skjulte seg sjokolade inni. Den enslige nissen har dermed fått en kakeboks for seg selv og er fredet fram til den 24 desember.



Så er det julepynten vår da. Dette er vår første jul ute i Morvik og julepynten skal opp på nye plasser, det er lettere sagt enn gjort. Derfor har det kommet inn litt ny pynt, mens nissene tester ut nye lokalisjoner dag for dag.



Denne skjønne ugjen fra Søstrene Grene hadde så lyst å være med meg hjem, hvem kan vel si nei til det blikket? Nå henger den så fin på trollhasselen min og ser ut til å trives.



Dette er favorittnissen min!



En kjøpt vimpel fra Åhlens...




...og en egenprodusert adventsvimpel.



Her er toåringens pakkekalender. Har sett flere som har brukt stige som oppheng og det er jo ganske så dekorativt egentlig. Problemet er at toåringen elsker Postman Pat og alt som har med brev og pakker å gjøre, den står dessverre utsatt til og lever foreløpig et farlig liv.









Nå skal symaskinen til pers og en ny julegave står for tur. Ha en fin 6 desember!


Alice

2 kommentarer:

  1. Koselig innlegg:) Har blitt så dårlig tid til adventskos her, men jeg har en plan om å komme sterkere tilbake til helga, så da står både Blåfjell på kino, pepperkakehus og småkaker på planen!

    SvarSlett
  2. Alt som har med jul å gjøre er koselig :) Så lurer på hva jeg skal blogge om når jula er over...hehe

    Tror man skal være rutinert for å få til adventskos. Syns adventstiden er alt for kort, mye som skal gjøre på så få dager. Så skal man legge inn litt kos innimellom og. Kos dere så gleder jeg meg til å se dere alle!

    SvarSlett